måndag 20 juli 2009

Spårträning med Bella m.m.

Lördag 18 juli lade jag spår åt Bella, samt åt min en jämte med som heter Sakko (6månader). Sakko ägs av Samuel son till min jaktkompis Håkan. Samuel och jag lade spåren åt hundarna i altergård på vår stuga där, det blev två spår första cirka 150 m med två vinklar och andra cirka 200 m med två vinklar.

Spårandet gick väldigt bra för bägge hundarna som gjorde lungt och bra jobb. Bella spårade riktigt bra med något högre tempo än sist vilket var mycket lämpligt eftersökstempo jag gick i normal promednadtakt bakom. Hon var spårnoga och tog vinklarna bra lite ringning i första sedan klockrent 90 grader i andra vinkeln.

Söndag åkte vi tillbaka till Tornedalen där röktes rådjursbog och benen fick Ziggy och Bella. Lillhusse Andreas prövade fiskelyckan och fick ett napp som han satte tillbaka i sjön. Bellas hörntänder verkar ha gett sig nu och de nya blir ensamma i munnen, rådjursbenet gjorde susen.

Inga kommentarer: